Klachten melden

Voordat u de ombudsman inschakelt, moet u in principe de klacht eerst indienen bij de gemeente en/of organisatie zelf. Deze moet de kans krijgen eerst haar fouten te herstellen. Wij kunnen u adviseren bij uw klacht.

Elke klacht telt. Twijfel dan ook niet om met uw klacht naar de ombudsman te stappen. De zaak moet namelijk niet alleen opgelost worden; de gemeente en/of organisatie moet ook weten dat er iets fout is gegaan. En natuurlijk waarom dat is gebeurd.

Het is natuurlijk beter als u het samen met de gemeente en/of instelling kunt oplossen. Toch kan het gebeuren dat de gemeente of organisatie niet goed op uw klacht reageert, terwijl u wel duidelijk heeft gemaakt dat u niet tevreden bent. De ombudsman kan dan een onderzoek voor u instellen. 

Wanneer kunt u een klacht melden?

Komt u er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeentelijke ombudsman. Geef in uw verzoek aan wat er precies is gebeurd en waar u ontevreden over bent. U kunt dit schriftelijk, online of mondeling doen. U kunt ook bellen maar dan vragen wij u uw klacht op te schrijven.

Voor de ombudsman is het meest efficiënt wanneer u het via deze website doet. Wanneer u zelf geen computer tot uw beschikking heeft kunt u daarvoor terecht bij de gemeentelijke Servicepunten. Zie voor een adres bij u in de buurt op de gemeentelijke website onder http://www.denhaag.nl/home/bewoners/werk-zorg-en-welzijn/to/Waar-vind-ik-een-Servicepunt.htm .